Voorjaarscompetitie succesvol afgesloten
Er is geen land ter wereld waar zo massaal wordt meegedaan aan een nationale golfcompetitie als Nederland, zegt de NGF op haar website. In april/mei wordt de Voorjaarscompetitie gespeeld. Vanuit Spandersbosch doen altijd vier teams mee. Elk jaar kun je je tot eind november inschrijven.
De Spandersboschteams waren succesvol dit jaar, zo melden teamcaptains Ruud Majoor en Aldie Hamming.

Ruud Majoor:
Ons team heeft de afgelopen periode gestreden in de 1e klasse van de NGF-C golfcompetitie. We speelden Mixed 18 holes in een poule met 5 clubs. De eerste week waren wij gastheer en konden de andere clubs genieten van onze prachtige Crailoobaan. “Mooi maar moeilijk” was hun eindconclusie.
Onze speeldagen waren in Hoenderdaal, Nieuwegein, Swifterbant en Boekelo. Elke competitiedag startte met individuele singles, waarbij iedereen naar de individuele punten koos. Aansluitend de greensomes die in het teken stonden van teambuilding en strategie. Alle vijf de speeldagen verliepen onder ideale omstandigheden met droog en krachtig weer. De wedstrijden waren gezellig en verliepen volledig zonder spelconflicten.
Dankzij de constante prestaties van het hele team hebben we een prachtig resultaat neergezet. We hebben de competitie officieel afgesloten met een 2e plaats in de klassement. Felicitaties voor het Team van Hoenderdaal die ons net van de 1e plaats wisten te behouden. We kunnen terugkijken op een sportief en succesvol seizoen. Met dank aan GV Spandersbosch die het mogelijk maakte om hier een deel te nemen.

Aldie Hamming:
Niet zonder trots kan ik melden dat het team Spandersbosch 2 in de NGF 36 holes C-competitie 2e is geworden. Wij speelden wedstrijden tegen de Gooise Golfclub, Concordia Delft, De Voorschotense en Ockenburg Den Haag. Helaas verloren wij nipt van de latere kampioen Ockenburg. Voornoemde teams hebben ook een wedstrijd op onze baan gespeeld. Altijd een bijzondere dag als zo veel spelers ‘van buiten’ zo vol lof zijn over onze baan…